Rabu, 20 April 2016

Pengalaman mengajar kita...cerita budak intern..

Alhamdulillah..rezeki minggu ni. Hari tu dapat spagetthi. Hari ni dapat nasi ayam. Murah betul rezeki Jabatan Kerja Raya ni..Thanks bos sebab belanja. Sedap sangat.

Okey bukan nak cerita pasal tu tapi hari ni banyak benda baru yang aku belajar. Dari 8.30 pagi aku sampai. Aku terjebak dengar cerita bos..haha..Bos ni bos lain bukan yang belanja makan tu. Ni bos atas lagi kat bahagian pentadbiran yang juga merangkap kawan baik abah.

Fuh..dia memang pandai bercerita. Abah dah cakap dulu kawan dia yang ni memang tak akan habis kalau bercerita. Tapi best juga dengar cerita dia. Bermula dengan jati diri, akhlak, akidah, sistem pendidikan, lepas tu masuk pasal anak-anak dia, aktiviti hujung minggu dia dan balik semula kepada sistem pendidikan yang menyebabkan kes buli berlaku. Banyak lagi sebenarnya.. Dari pukul 8.30 pagi sedar-sedar dah pukul 10.18 pagi.. haha..Hebat tak dia bercerita??

Tak lama lepas dia habis cerita aku dapat satu panggilan dari kaunter. Aku bukan jenis yang suka jawab panggilan. Kadang-kadang suka sangat nak elak kalau ada panggilan masuk.

Tapi hari ni nasib tak baik kot. Akak kaunter tu minta tolong aku jaga kaunter kejap. Okey..jaga kaunter tak apa tapi ni jawab telefon sekali.

Adoi..aku tak ada basic langsung cara nak jawab panggilan. Nak tekan apa. Nak sambung panggilan macamana. Gelabah gila. Aku berlari dari kaunter ke jabatan yg paling dekat. Minta tolong..haha..

Semua orang macam tu ke? Ke aku seorang je yang gelabah?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan